BizMart is een handige tool die automatisch het aanbod bedrijfsvastgoed van je website overneemt of die toelaat het aanbod zelf toe te voegen en ze daarna publiceert op de websites van de gemeentes alsook op de overkoepelende website www.bizlocator.be. Op termijn worden ze ook gepubliceerd op andere relevante websites voor ondernemers.
Via een handig overzicht zie je welke panden momenteel gepubliceerd worden. Ondernemers die geïnteresseerd zijn in jouw panden zullen via bizMart contact opnemen met jou. In ruil voor een kleine vergoeding kom je te weten wie bij jou in de buurt op zoek is naar bedrijfsvastgoed.
Tot op heden kunnen enkel professionals zelf vastgoed publiceren.
Er wordt gepubliceerd over heel Vlaanderen dankzij het Agentschap Innoveren en ondernemen.
Momenteel wordt er ook reeds gepubliceerd op de websites van de gemeenten Gent, Kortrijk en Roeselare, en ook op de website van de intercommunale Leiedal (regionaal)
Je kan ons steeds bereiken via support@bizlocator.be of 09 243 10 20. Wij doen ons uiterste best je zo spoedig mogelijk te antwoorden.
Gelieve in je mail duidelijk te vermelden wat de vraag precies is of welke foutmelding je had. Een beeld zegt vaak meer dan duizend woorden, een schermafbeelding van het probleem aan je mail toevoegen is bijgevolg altijd welkom.
Graag ook vermelden welke browser je gebruikt en met welk besturingssysteem je werkt (Windows, …, Mac OS X …). Dit helpt ons vaak al een stap verder.
Om aan te melden bij bizMart surf je naar http://bizmart.bizlocator.be en klik je in de rechterbovenhoek op de knop op de knop “aanmelden”.
Indien u nog niet over een account beschikt, dan dient u zich eerst te registeren.
U klikt hiervoor op “Een nieuwe immo-connect account aanmaken”.
U doorloopt de stappen om een account aan te maken.
Geef de activatie code in die u ontving via email.
De volgende stap houdt in dat u uw eID moet koppelen aan uw account.
Deze koppeling is nodig om later de aanmelding met eID te kunnen uitvoeren.
Na uw persoonlijke gegevens vult u ook de gegevens van uw organisatie verder aan.
Eens uw profiel en organisatie volledig zijn, kunt u verder met de registratie op bizMart.
Wanneer u geregistreerd bent, kan u steeds aanmelden met eID.
U klikt op “Aanmelden via eID”.
Indien de installatie van de eID-software correct is, zal de browser op dit punt vragen uw certificaat te selecteren.
Vervolgens dient u de pincode van uw eID in te geven.
Bij een succesvolle aanmelding krijgt u in de rechterbovenhoek uw naam te zien, gevolgd door uw organisatie.
Ziet u dit niet, klikt u op uw naam en selecteert uw organisatie als "actieve organisatie".
De eerste die zich voor een organisatie aanmeldt, zal de beheerder worden van de organisatie. Idealiter is dit de zaakvoerder.
Hij/zij beheert het profiel van de organisatie en kan/moet medewerkers toevoegen/bevestigen.
Om een medewerker toegang te geven tot bizMart, dient die medewerker zelf te beschikken over een Immo-Connect account.
De medewerker surft naar www.bizmart.bizlocator.be en klikt op “Aanmelden”. Daar kiest de medewerker voor “Een nieuwe Immo-Connect account aanmaken”.
Hij/zij volgt de stappen om zijn account te creëren.
Zo zal de medewerker zijn/haar account dienen te activeren.
De volgende stap is het inlezen van de eID, zo worden de nodige erkenningen opgehaald en zal de medewerker later ook kunnen inloggen met eID.
Nadat het profiel vervolledigd is, dient de medewerker de organisatie toe te voegen. De medewerker zal voor deze organisatie (indien reeds door de zaakvoerder aangemaakt) op “wachten op bevestiging” komen te staan.
De beheerder dient zich vervolgens aan te melden en de medewerker te bevestigen binnen de organisatie.
Dit zal gebeuren door als beheerder, na aanmelding, rechtsboven op uw naam te klikken en "Mijn organisaties" te kiezen.
Er zal een oranje aanduiding zijn op uw overzichtspagina wanneer er medewerkers op “wacht op bevestiging” staan.
U kunt hier op klikken om u onmiddellijk naar deze pagina te begeven.
U klikt op de knop “wacht op bevestiging” en dient de medewerker binnen de organisatie te bevestigen.
U kan hierbij kiezen of u de medewerker ook beheerder wilt maken en u kan de medewerkersinformatie aanpassen.
Op het volgende scherm zal u de toegangsrechten voor de geregistreerde tools kunnen instellen.
Dit kan natuurlijk enkel op voorwaarde dat de medewerker de eID kaart gekoppeld heeft aan zijn/haar profiel en over de nodige erkenningen beschikt.
Klik rechtsboven op je naam en selecteer ‘Wallet’ uit het menu. Links zie je het huidige saldo met daaronder de knop ‘Opladen’ waar je op klikt.
Je krijgt de keuze tussen ‘online’ en ‘offline’ betaling.
De ‘online betaling’ betreft een oplading via Bancontact, Master Card, Maestro of Visa en verloopt online zoals een klassieke aankoop.
Stuur ons een mail via support@bizlocator.be en geef een duidelijke vermelding van het exacte probleem. Een beeld zegt vaak meer dan duizend woorden, een schermafbeelding van het probleem aan je mail toevoegen is bijgevolg altijd welkom.
Windows:
Mac:
Surf naar http://test.eid.belgium.be/ en klik op "Start de test".
"Test geslaagd" wil zeggen dat alles correct werd geïnstalleerd en u verder kan naar onze toepassing.
Indien de test niet slaagt, is er wellicht ergens iets fout gelopen. Overloop alle stappen en vergeet zeker niet de computer te herstarten.
Een probleem dat zich voordoet bij de eID-software.
Je dient de correcte versie van JAVA te installeren. De versie wordt meestal meegegeven in de foutmelding.
De eID-software werd wellicht niet correct geïnstalleerd, de certificaten werden nog niet gevalideerd of er werd een niet-compatibele browser gebruikt.
Controleer als eerste stap of je eID-kaart in de lezer zit en de lezer is aangesloten. Je kan zich uiteraard niet met eID aanmelden indien dit niet het geval is.
Indien nog niet het geval, kan je best Google Chrome of Firefox (vergeet hierbij niet eID add-on te installeren) gebruiken als browser.
Vaak lost het sluiten van alle browservensters (browser in zijn geheel dus) en het heropenen van de browser (Chrome/Firefox) het probleem al op.
(De oorzaak van deze foutmelding ligt meestal in het plaatsen van de eID-kaart wanneer de browser reeds geopend staat.)
Moest dit het probleem niet oplossen, kan je best even de computer heropstarten, maar met je eID-kaart in de kaartlezer en de kaartlezer aangesloten tijdens het herstarten.
Na het opnieuw opstarten open je de browser (Chrome/Firefox) en probeert de aanmelding opnieuw.
Indien het na bovenstaande stappen nog niet moest lukken, dien je wellicht de certificaten nog te valideren in de eID-Viewer.
Dit doe je door de eID-Viewer te openen en bovenaan te klikken op het tabblad "Certificates".
Vervolgens selecteert je jouw naam met "Authentication" erachter; je vinkt onderaan het vakje aan bij "Always validate certificate trust" en klikt op "Validate now".
Je herhaalt deze stappen voor jouw naam met "Signature" erachter.
Zodra de certificaten werden gevalideerd, open je de browser (Chrome/Firefox) en probeert de aanmelding opnieuw.
Je gebruikt wellicht een computer met Windows XP en wellicht ook Internet Explorer als browser.
Je dient een recenter besturingssysteem te installeren ofwel voorlopig Google Chrome als browser te gebruiken (best zelfs beide).
Wanneer je Mac (Apple computer) vraagt naar het ‘sleutelhangerwachtwoord’, bedoelt men hier standaard het wachtwoord van de computer mee.
Echter is het zo dat, wanneer je werkt met een eID-toepassing (zoals MyRent Pro), en je hebt gekozen om je aan te melden met eID, hier de pincode van je eID-kaart met bedoelt wordt.
Op Windows gebruik je best Google Chrome of Firefox. Vergeet bij Firefox niet eID add-on te installeren!
Op Mac gebruik je best Google Chrome of Firefox. Vergeet bij Firefox niet eID add-on te installeren!
Een medewerker die zichzelf registreert binnen een organisatie, zal de melding krijgen "wachten op bevestiging" en dient bijgevolg bevestigd te worden door de beheerder.
Als beheerder klikt u, na aanmelding, rechts bovenaan op uw naam en kiest vervolgens "Mijn organisaties" in het menu.
Er zal een oranje aanduiding zijn op uw overzichtspagina wanneer er medewerkers op “wacht op bevestiging” staan.
U kunt hier op klikken om u onmiddellijk naar deze pagina te begeven.
U klikt op de knop “wacht op bevestiging” en dient de medewerker binnen de organisatie te bevestigen.
U kan hierbij kiezen of u de medewerker ook beheerder wilt maken en u kan de medewerkersinformatie aanpassen.
Op het volgende scherm zal u de toegangsrechten voor de geregistreerde tools kunnen instellen.
Dit kan natuurlijk enkel op voorwaarde dat de medewerker de eID kaart gekoppeld heeft aan zijn/haar profiel en over de nodige erkenningen beschikt.
U kan per transactie een transactiebon vinden in de wallet.
U klikt hiervoor, eens aangemeld, rechtsboven op uw naam en organisatie, en kiest in het keuzemenu voor “Wallet”.
U klikt vervolgens op de knop “Bekijk transacties”, waar u een overzicht van uw transacties zal kunnen raadplegen.
Naast elke transactie die voltooid is, kunt u de download-knop zien staan, om een transactiebon te raadplegen.
Op de transactiebon vindt u de details van de betreffende transactie, zoals, referentie, transactie, datum en bedrag.
Let op, een transactiebon is geen factuur. Voor het geleverde product of dienst wordt periodiek een factuur bezorgd.
Panden kunnen, mits toestemming, automatisch van de website van de vastgoedmakelaar gehaald worden of kunnen manueel ingegeven worden.
Kies je voor automatische overname?
Na registratie, kies je in het menu ‘Instellingen’ en geef je bizlocator de toestemming om je panden automatisch over te nemen van je website. Daarbij ga je akkoord met de volgende voorwaarden:
Ondernemers die op zoek zijn naar een bedrijfslocatie, kunnen op de website van de gemeentes en intercommunales, alsook op de overkoepelende website www.bizlocator.be het aanbod van bedrijfsvastgoed bekijken.
Voor jou biedt dit een nieuw kanaal om je bedrijfsvastgoed aan te bieden aan ondernemers. De website van de gemeente brengt zo vraag en aanbod samen.
Om de kwaliteit van het aanbod op bizLocator te garanderen, zijn volgende velden minimaal verplicht in te vullen bij ingave van een pand:
De andere velden zijn niet verplicht maar zorgen wel voor een nog meer kwalitatieve publicatie van je panden.
Afhankelijk van de hoeveelheid informatie die werd ingegeven/overgenomen bij een pand, kunnen volgende gegevens gepubliceerd worden:
Je aanbod wordt na ingave niet onmiddellijk gepubliceerd op de website van de gemeente en/of intercommunale.
De automatische overname en publicatie op bizLocator en de website van de gemeente is volledig gratis.
Ontvang je geen reactie, dan heb je ook geen kosten. Krijg je een reactie van een geïnteresseerde ondernemer, dan betaal je vijf euro (incl. BTW) voor de contactgegevens. Er is wel een plafond van 25 euro per vastgoedpublicatie. Stel: je krijgt zeven reacties van geïnteresseerde ondernemers op eenzelfde zoekertje, dan betaal je toch slechts 25 euro.
Indien eenzelfde ondernemer verschillende leads verstuurt, dan betaal je ook maar één keer 5 euro.
Momenteel loopt een kennismakingsactie waardoor de kostprijs van een lead tot 31/12/2018 verlaagd is tot 0€. *
*Deze actie is geldig vanaf 01/04/2017 en loopt af op 31/12/2018. bizLocator geeft zijn gebruikers een korting (ipv 5.00 euro inclusief BTW nu 0€) op het aankopen van pandleads en searchleads, dit zonder een limiet op het aantal leads, gedurende de genoemde periode tussen 01/04/2017 en 31/12/2018. Algemene voorwaarden zijn van toepassing.
Om je aanbod panden automatisch over te nemen, moet je kantoorwebsite voldoen aan de minimumvoorwaarden voor automatische overname. Deze minimumvoorwaarden zijn er om de kwaliteit van bizLocator te kunnen garanderen.
Zo moet er een minimum van 10 panden bedrijfsvastgoed op je website gepubliceerd staan en moet elk van deze panden minimaal over volgende informatie te beschikken:
Je kan een gepubliceerd pand wijzigen. Daarvoor klik je, na aangemeld te zijn op bizMart, op het menu-item ‘Overzicht panden’.
Je selecteert het pand dat je wilt wijzigen door op de afbeelding of het adres te klikken. Zo ga je naar de detailpagina van het pand. Rechtsboven klik je op de knop ‘Bewerken’. Wijzig de informatie zoals gewenst en klik onderdaan op de pagina ‘Wijzigingen bewaren’.
Dit pand krijgt nu de status ‘De wijzigingen van dit pand wachten op controle’. Deze wijzigingen worden door bizLocator eerst gecontroleerd op kwaliteit, waarna ze gepubliceerd worden. Deze controle gebeurt dagelijks. Dat betekent dat er een dag vertraging op de publicatie mogelijk is.
Je kan er inderdaad voor kiezen een pand (tijdelijk) niet te publiceren. Daarvoor klik je, na aangemeld te zijn op bizMart, op het menu-item ‘Overzicht panden’.
Onder elk pand in het overzicht staat een blokje met JA en NEE. Wat actief is, staat ingekleurd (ja in groen, nee in rood). Wat niet actief is, staat in het grijs.
Als je met je muis over dit blokje gaat, verschijnt de vraag ‘Mag dit pand gepubliceerd worden?’. Wil je een pand niet publiceren, klik dan op NEE zodat dit vak rood en dus actief komt te staan. Dat pand zal niet langer gepubliceerd worden.
Om een gepubliceerd pand te verwijderen, klik je, na aangemeld te zijn op bizMart, op het menu-item ‘Overzicht panden’.
Je selecteert het pand dat je wil verwijderen door op de afbeelding of het adres te klikken. Zo ga je naar de detailpagina van het pand. Rechtsboven klik je op de knop ‘Verwijderen’. Bevestig je keuze.
Je zal zien dat dit pand correct werd verwijderd en niet meer in het overzicht voorkomt en ook niet meer gepubliceerd wordt. Tussen verwijderen en niet meer publiceren van een pand, kan maximaal een dag vertraging zijn.
Na aangemeld te zijn op bizMart, zie je in de navigatiebalk links bovenaan het menu-item ‘Overzicht panden’ staan. Daar vind je het overzicht van al je panden.
Na aangemeld te zijn op bizMart, zie je in de navigatiebalk links bovenaan zowel het menu-item ‘Overzicht pandleads’ als het menu-item ‘Overzicht searchleads’ staan. Daar vind je alle leads terug.
Een geïnteresseerde ondernemer die een reactie plaatst op een specifiek pand, vormt een interessante lead voor jou als vastgoedprofessional.
Onder het menu-titel ‘Overzicht pandleads’ zie je het overzicht van alle leads die via bizLocator binnenkwamen op je aanbod. Wil je ook de contactgegevens van deze lead, dan kan je de lead activeren door ze aan te kopen.
Volgende gegevens zie je staan voor activatie:
Een geïnteresseerde ondernemer kan een zoekopdracht bewaren. Uit de gezochte pandkenmerken kan je afleiden of je matchend aanbod hebt en de ruimtevrager daarover contacteren.
Onder het menu-titel ‘Overzicht zoekopdrachten’ zie je het overzicht van alle bewaarde zoekopdrachten die via bizLocator binnenkwamen. Heb je aanbod die hieraan voldoet en wil je ook de contactgegevens van deze lead? Dan kan je de lead activeren door ze aan te kopen.
Volgende gegevens zie je staan voor activering:
Heb je interesse in een specifieke lead? Dan kan je die activeren.
Onder de menu-items ‘Overzicht pandleads’ en ‘Overzicht zoekopdrachten’ zie je naast elke specifieke lead een knop ‘Lead nu activeren’.
Als je hierop klikt, moet je eerst akkoord gaan met de aankoop van deze lead voor 5 euro. Daarna klik je op de knop ‘Lead activeren’. Na het activeren van de lead, wordt er 5 euro van je wallet-saldo afgehouden en krijg je de contactgegevens van de lead te zien.
Momenteel loopt een kennismakingsactie waardoor de kostprijs van een lead tot 31/12/2017 verlaagd is tot 0€. *
*Deze actie is geldig vanaf 01/04/2017 en loopt af op 31/12/2017. bizLocator geeft zijn gebruikers een korting (ipv 5.00 euro inclusief BTW nu 0€) op het aankopen van pandleads en searchleads, dit zonder een limiet op het aantal leads, gedurende de genoemde periode tussen 01/04/2017 en 31/12/2017. Algemene voorwaarden zijn van toepassing.
Heb je geen interesse in een specifieke lead? Dan kan je de lead afwijzen.
Onder het menu-item ‘Overzicht pandleads’ zie je naast elke specifieke lead een knop ‘Lead nu afwijzen’. Als je hierop klikt, wordt er een automatische mail verstuurt naar de aanvrager dat er geen match is tussen het voorgesteld vastgoedobject en de ruimtevraag. Tegelijk wordt de lead ook verwijderd uit je overzichtslijst.