FAQ

Alle Algemeen Aanmelden/registreren Publicatie panden Gebruik bizMart

De eID-software werd wellicht niet correct geïnstalleerd, de certificaten werden nog niet gevalideerd of er werd een niet-compatibele browser gebruikt. 

Controleer als eerste stap of je eID-kaart in de lezer zit en de lezer is aangesloten. Je kan zich uiteraard niet met eID aanmelden indien dit niet het geval is. 

Indien nog niet het geval, kan je best Google Chrome of Firefox (vergeet hierbij niet eID add-on te installeren) gebruiken als browser. 
Vaak lost het sluiten van alle browservensters (browser in zijn geheel dus) en het heropenen van de browser (Chrome/Firefox) het probleem al op. 
(De oorzaak van deze foutmelding ligt meestal in het plaatsen van de eID-kaart wanneer de browser reeds geopend staat.) 

Moest dit het probleem niet oplossen, kan je best even de computer heropstarten, maar met je eID-kaart in de kaartlezer en de kaartlezer aangesloten tijdens het herstarten. 
Na het opnieuw opstarten open je de browser (Chrome/Firefox) en probeert de aanmelding opnieuw. 

Indien het na bovenstaande stappen nog niet moest lukken, dien je wellicht de certificaten nog te valideren in de eID-Viewer.
Dit doe je door de eID-Viewer te openen en bovenaan te klikken op het tabblad "Certificates". 
Vervolgens selecteert je jouw naam met "Authentication" erachter; je vinkt onderaan het vakje aan bij "Always validate certificate trust" en klikt op "Validate now". 
Je herhaalt deze stappen voor jouw naam met "Signature" erachter.
Zodra de certificaten werden gevalideerd, open je de browser (Chrome/Firefox) en probeert de aanmelding opnieuw.